Rectangle 6 Copy Created with Sketch. Shape Created with Sketch. Shape Created with Sketch. Download Created with Sketch. rect5108-8 Created with Sketch. rect5186 Created with Sketch.

Jaarverslag van Multipharma: de apothekerswereld beleeft vele structurele veranderingen

16 Jul 2018
  • Multipharma heeft dankzij het MultiCo-programma meer klanten aan zich kunnen binden
  • Multipharma investeert in nieuwe technologieën en ontwikkelt vooral het omnichannel

Brussel, 16 juli 2018 – Multipharma, de grootste coöperatie in de Belgische apothekerswereld, publiceerde zopas haar jaarverslag voor 2017. Kenmerkend voor het jaar 2017 waren de vele structurele veranderingen in de apothekerswereld, vooral door de nieuwe technologieën en aankoopgewoonten van de Belgen. Het jaarverslag toont ook aan dat het MultiCo-programma een succes is voor de coöperatie, dat op die manier meer klanten aan zich heeft kunnen binden. Het afgelopen jaar hebben immers meer dan 340.000 coöperanten ingetekend op het MultiCo-programma. 2017 was ook een jaar van innovatie voor Multipharma: er werd geïnvesteerd in nieuwe technologieën en omnichannel-platformen. Recent werd er ook nog een nieuw geautomatiseerd distributiecentrum opgericht.

Het MultiCo-programma is een succes

Meer dan 340.000 coöperanten tekenden in 2017 in op het MultiCo-programma. Dat aantal blijft elk jaar stijgen, en Multipharma verstevigt daarmee de klantentrouw. Zoals bekend worden de coöperanten van Multipharma via het programma beloond voor hun trouw, onder meer door de toewijzing van punten. Vanaf een bepaald aantal punten genieten ze vervolgens van kortingen op hun aankopen.

Vele structurele veranderingen

De apothekerswereld beleefde in 2017 enkele structurele veranderingen. De groep Multipharma heeft rekening gehouden met deze realiteit, zonder daarom zijn financiële solidariteit op de helling te zetten. De groep blijft investeren in nieuwe technologieën en in zijn verkooppunten. Het nieuwe, geautomatiseerde distributiecentrum in Sint-Pieters-Leeuw weerspiegelt dan ook de ambitie van Multipharma om een groeistrategie te blijven voeren.

Multipharma ontwikkelt het omnichannel

De coöperatie gaat met haar tijd mee: 2017 was dan ook het jaar van de ontwikkeling van het omnichannel, meer bepaald met de lancering van de nieuwe website. Ondanks de focus op digitale innovatie werd ook de uitgesproken aanwezigheid van Multipharma op het terrein verstevigd, met nu bijna 300 verkooppunten in heel België. Dat bewijst dat er een perfecte complementariteit bestaat tussen de kracht van het apothekersnetwerk en de voordelen van de e-commerce.

Fabienne Bryskère, gedelegeerd bestuurder van Multipharma: "Met de verdere versterking van ons strategisch plan via belangrijke investeringen in nieuwe technologieën én in onze verkooppunten, bevestigen we onze intentie om de uitdagingen van onze markt aan te pakken."

Raadpleeg hier het volledige jaarverslag van 2017.

Press contacts

Photos

Stay up to date - subscribe to our news: